برنامه نویسی چیست؟
نوشته شده توسط : s

برنامه نویسی یک روش حل مسئله به کمک کامپیوتر است. یک برنامه نویس شخصی است که با استفاده از زبان های برنامه نویسی، دستوراتی را به کامپیوتر می دهد تا وظایف مشخصی را انجام دهد. برنامه نویسی در زمینه های مختلفی کاربرد دارد، مانند وب، موبایل، بازی، نرم افزار و ...برنامه نویسی چیست

زبان برنامه نویسی

زبان برنامه‌نویسی یک زبان مصنوعی است که برای بیان محاسباتی که توسط یک ماشین (مخصوصاً رایانه) قابل انجام است، طراحی شده‌ است. با استفاده از زبان برنامه‌نویسی می‌توانید برنامه‌های کامپیوتری را بنویسید و اجرا کنید. برای یادگیری زبان برنامه‌نویسی، شما نیاز به دانستن ساختارهای دستوری، معناشناسی، الگوریتم‌ها و کتابخانه‌های آن دارید. همچنین باید با مفاهیم شی‌گرایی، نوع‌گذاری، مدیریت منابع و رفع اشکال آشنا باشید. در حال حاضر، بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی وجود دارد که هر کدام برای کاربردهای خاص خود طراحی شده‌اند. مثلاً پایتون، C++⁴، جاوا، جاوااسکریپت، PHP و C# از جمله زبان‌های برنامه‌نویسی محبوب و پرکاربرد هستند. شما می‌توانید با توجه به نیاز و علاقه خود یک یا چند زبان برنامه‌نویسی را انتخاب و یاد بگیرید.روش یادگیری زبان برنامه نویسی

زبان های برنامه نویسی

زبان های برنامه نویسی بسیار زیادی وجود دارد که هر کدام ویژگی ها، مزایا و معایب خود را دارند. برخی از زبان های برنامه نویسی معروف عبارتند از:

- سی، یک زبان برنامه نویسی کلی منظوره است که برای ساخت نرم افزارهای سطح پایین و سیستم عامل استفاده می شود.

- سی پلاس پلاس  یک زبان برنامه نویسی شیء گرا است که بر پایه سی ساخته شده و برای توسعه نرم افزارهای کاربردی، بازی ها و محاسبات علمی مناسب است.

- جاوا، یک زبان برنامه نویسی شیء گرا است که برای توسعه نرم افزارهای چند سکویی، وب، موبایل و اینترنت اشیاء طراحی شده است.

- پایتون، یک زبان برنامه نویسی تفسیر شده با سینتکس ساده و خوانا است که برای توسعه وب، علوم داده، هوش مصنوعی و اتوماسیون مناسب است.

- جاوا اسکریپت، یک زبان برنامه نویسی تفسیر شده است که برای اضافه کردن تعامل به صفحات وب، توسعه وب فرانت اند و بک اند، موبایل و دسکتاپ استفاده می شود.





:: بازدید از این مطلب : 150
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : یک شنبه 31 ارديبهشت 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: